عکاسی از کودک و نوزاد

عکاسی از کودک و نوزاد (بخش چهارم)

عکاسی از کودک و نوزاد
برای عکاسی از کودکان هم سطح و هم ارتفاع آنها شوید

برای کودکانی که قد آنها نصف قد شما باشد میتوانید از زاویه دید خودتان عکس های معمولی از آنها بگیرید اما اگر شما ارتفاع دوربین را با چشمان کودک هم سطح کنید به شما عکسی بهتر از یک عکس معمولی خواهد داد.

– قوانین رو بشکنید: گاهی اوقات با شکستن قانون هم سطحی با کودک می توانید عکس های خاص تری بگیرید. به طور مثال عکاسی از زاویه کاملا بالا یا زاویه کاملا پایین پرسپکتیو خاصی را به وجود می آورد که باعث میشود سوژه متفاوت  به تصویرکشیده شود.

– زوم کنید: اگر لنز با فاصله کانونی بالا در دست دارید پیشنهاد میکنیم که در بعضی عکس ها زوم کنید و کادر خود را با صورت کودک کامل کنید البته می توانید کادر را کمی هم بازتر بگیرید فقط در حدی نباشد که خیلی از محیط در کادر دیده شود.

– روی چشم ها فوکوس کنید: هنگام عکاسی به چشمان کودک توجه کنید اگر عمق میدان عکس شما کم است برای انتخاب یک نقطه حتما روی چشم ها فوکوس کنید اگر باقی اعضای بدن واضح نباشند خیلی مهم نیست چرا که بیننده غرق در چشم های موضوع عکاسی میشود.

– بکگراند : به بکگراند عکس هایتان توجه داشته باشید، یک بکگراند هم میتواند باعث زیبایی عکس شما شود و هم ممکن است باعث شود موضوع عکاسی از دید خارج شود و جلوه سوژه را بگیرد، قبل از شروع عکاسی اِلمان های اضافی که سبب شلوغ شدن عکس میشوند را از کادر خارج کنید. حتی می توانید در تعدادی از عکس ها از بکگرانده ساده استفاده کنید به طور مثال  میتوانید از دیوار رنگی یا تک رنگ استفاده کنید و از کودکتان عکس های ژستی بگیرین.

 

عکاسی از کودک و نوزاد

عکاسی کودک و نوزاد

– انتزاعی بگیرید: در روز عکاسی نوزاد میتوانید عکس های انتزاعی هم بگیرید. به این معنی که  میتوانید از کفش های کودک در محیط باز عکاسی کنید یا با زوم خیلی نزدیک روی دست یا مژه های کودک یا نوزاد عکاسی کنید این سبک عکاسی فضای هنری تری به کلکسیون عکس هایتان اضافه می بخشد.

3 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *