عکاسی از کودک

عکاسی از کودک و نوزاد (بخش دوم)

عکاسی از کودک و نوزاد

– سرعت شاتر: بهتر است هنگام عکس برداری به سرعت شاتر نیز توجه داشته باشید به عنوان مثال هنگامی که کودک شما در حال دویدن است بهتر است سرعت شاتر حداقل ۱۵۰۰ باشد، همانطور که در بخش اول این مقاله توضیح دادیم اگر نور محیط کم است می‌توانید ایزوی دوربین را بالاتر ببرید و و یا دیافراگم را بازتر کنید؛ البته اگر دوربین شما کاملاً حرفه‌ای نیست یا فرصت برای تغییر تنظیمات دوربین ندارید می‌توانید با قرار دادن مد دوربین روی حالت ورزشی کار را برای خودتان ساده‌تر کنید.
– فوکوس: گرفتن عکس فوکوس و واضح از کودکانی که در حال حرکت کردن هستند کار بسیار دشواری است چراکه باید در فوکوس کردن دقیق و سریع باشید، پیشنهاد ما این است که از فوکوس اتوماتیک استفاده کنید روی مد تک نقطه ای.
برای گرفتن عکس با این مد شاتر را تا نیمه فشار دهید سپس فقط نقطه ای از موضوع که نقطه فوکوس میباشد واضح میشود، طی تجربه کسب شده برای عکاسی از کودکان فوکوس تک نقطه‌ای بهتر و دقیق‌تر است.
– فرمت : RAW اگر زمان و مهارت پردازش عکس را بعد از عکاسی دارید بهتر است حتما از فرمت RAW استفاده کنید چرا که در این حالت شما میتوانید ادیت بهتری در عکس داشته باشید و در صورت تاریک شدن عکس میتوانید بدون از دادن کیفیت آن را روشن کنید اما اگر فرصت و یا مهارت پردازش را ندارید بهتر است از فرمت JPEG   استفاده کنید.

– فلاش : زمان عکاسی کودک بهتر است از فلاش سرخود دوربین محدود استفاده کنید یا از فلاش اکسترنال (external) استفاده کنید.
اگر در فضای داخلی عکاسی می‌کنید، نور فلاش را به سوی دیوار یا سقف بتابانید، چرا که نور منعکس شده‌ لطیف تر و بهتر می‌شود و یا از diffuser استفاده کنید.
در غیر اینصورت سعی کنید در شرایط نور طبیعی روز عکاسی کنید در این حالت نیاز به فلاش نمی‌باشد، اگر در نور مستقیم خورشید عکس برداری مکنید میتوانید از فلاش به عنوان نور پرکننده استفاده کنید تا از سایه های نا مناسب کمتری ایجاد شود.
– لنز : پیشنهاد ما لنزی می باشد که دارای گستره بالای زوم باشد. یکی از لنزهای مناسب ۲۰۰- ۷۰ می باشد با این لنز میتوانید هم از فاصله نزدیک عکاسی کنید تا جزئیات چهره مشخص شود و هم میتوانید از فاصله دور کادر خود را با موضوع پرکنید.
گزینه دیگر لنز ۱۰۵- ۲۴ می باشد با این لنز با فاصله کانونی کم شما میتوانید عکسای پرتره محیطی خوبی را از کودکتان بگیرید.
در مقاله بعدی به نحوه عکاسی میپردازیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *