عکاسی از کودک

عکاسی از کودک و نوزاد (بخش پنجم)

عکاسی از کودک و نوزاد
– انتخاب لباس : در انتخاب لباس برای کودکان دقت کنید توصیه ما این است که لباسی را به تن کودکان کنید که در آن احساس راحتی داشته باشند چرا که در غیر اینصورت کودک بیقرار شده و همکاری نخواهد کرد و حتی در صورت همکاری حرکات و تغییر حالات کودک خشک و مصنوعی می شود.

علاوه بر راحتی لباس برای کودک سعی کنید لباس های رنگی و دارای  بافت و طرح های واضح انتخاب کنید وبهتر است لباس ها دارای تنوع طرح و رنگ باشند تا بتوانید متناسب با فضای عکس برداری لباس مناسب را بپوشانید.

– پشت سرهم عکس بگیرید : در شرایطی که به عنوان مثال در فضای باز هستید و کودک در حال رقصیدن یا دویدن است میتوانید مد دوربین را روی عکس پشت سر هم (burst mode) قرار دهید تا بتوانید در مدت زمان چند ثانیه عکس های بیشتر و متنوع تری بگیرید این مدل عکس ها به نوعی به هم مرتبط می باشند.

عکاسی از کودک

عکاسی از کودک

– عکس دو نفره بگیرید: اگر کودک با شما همکاری نمیکند و یا در برقراری ارتباط با او موفق نیستید بهتر است از افراد نزدیک کودک کمک بگیرید مثلا خواهر یا برادر یا حتی از پدر و مادر کودک بخواید در کنار کودک بنشینند و با او بازی کنند

و شما در این هنگام به صورت عکاسی کاندید از حالات و رفتار مختلف کودک عکاسی کنید، این کار می تواند به عکس شما محتوا و داستان ببخشد و ثبت حس ارتباط پذیری کودک با شخص نقطه قوت عکس شما میشود.

 

– از سرگرمی تا عکاسی : بهتر است تلاش کنید روند عکس برداری را برای کودکان تبدیل به بازی و سرگرمی کنید چرا که تنها در این صورت میتوانید به عکس های خود روح کودکانه ببخشید، با کودک بازی کنید و از او بخواهید برای شما کارهای بامزه کند و خود شما نیز با او همراه شوید و با ایجاد صداها و ادا های کودکانه انرژی را بالا ببرید تا بیشتر سرگرم شوند هر چه بیشتر سرگرم شوند بهتر همکاری خواهند کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *