عکاسی از کودک

عکاسی از کودک و نوزاد (بخش سوم)

عکاسی از کودک و نوزاد 

– نحوه عکاسی:

قبل از شروع باید به این نکته اشاره کرد که هنگام عکاسی از کودکان طوری برخورد کنید که کودک با شما و دوربینتان احساس راحتی داشته باشد. عکس هایی را که میگیرید به کودک نشان دهید و اجازه دهید از نمای دوربین نگاه کند اگر کودک به اندازه ای بزرگ است که میتواند دوربین را در دست بگیرید میتوانید دوربین را به او بدهید تا حتی چند عکس بگیرد.
بهتر است قبل از شروع عکاسی زمان کوتاهی را با کودک وقت بگذرانید چرا که در این صورت کودک با شما ارتباط برقرار میکند و در روند عکس برداری با شما همکاری میکند هر چه کودک با شما بیشتر دوست شود عکس های بهتری گرفته خواهد شد

– محل عکاسی:

محل عکاسی به موقعیت شما بستگی دارد. اما بهتر است دو الی سه مکان را مشخص کرده و از نظر نور و موقعیت ارزیابی کنید برای عکاس در فضای باز میتوانید یک پارک با موقعیت خوب پیدا کنید و برای عکاسی در منزل اتاق خواب کودک یا اتاق بازی کودک جای مناسبی می باشد حتی قسمتی از منزل را میتوانید با نصب بکگرانده ساده برای عکس های ژست دار اختصاص دهید.

در واقع مهم است که مکانی را انتخاب کنید که بچه ها از آنجا بودن لذت ببرند موقعیتی که شما بتوانید دنیای کودکی آن ها را به تصویر بکشید.

اگر زمان کافی برای عکاسی دارید میتوانید کودک را به باغ وحش، شهر بازی و یا پارکی در نزدیکی منزلتان ببرید.

 

– کاندید عکاسی کنید:

عکاسی کاندید یعنی موضوع شما متوجه نباشد که از او عکس میگیرید.

سعی کنید تا حد امکان از کودک کاندید عکاسی کنید. از آنها بخواهید که کاری را که دوست دارند و از آن لذت میبرند انجام بدهند و شما در آن زمان شروع به عکاسی کنید .

برای شروع ممکن است شما خیلی از لحظات خوب را از دست بدهید در این صورت از کودک بخواهید که دوباره همان کار را تکرار کند نگران نباشید با گذشت زمان شما لحظات بهتری را شکار خواهید کرد.

 

– ژست:

گرفتن عکس با ژست تنها برای بچه های بزرگتر امکان پذیر است چرا که میتوان به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کرد عکاسی ژست از کوچکتر ها کار بسیار دشواری میباشد و حتی شاید نتوانید عکس خوبی بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *